Köpvillkor

Köpvillkor

Vår målsättning är att ge Dig som kund en trygg och professionell service. Nedan följer våra köpvillkor.
Vid frågor och synpunkter kontakta gärna vår kundservice.

PRIS

Samtliga priser är angivna i SEK inkl 25% moms. Blomman förbehåller sig rätten av att genomföra prisändringar
och reserverar sig för eventuella feltryck samt slutförsäljning.

ÅLDERSGRÄNS

För att få handla i vår webbutik krävs att Du innehar en ålder på 18 år. Är du yngre än 18 krävs målsmans godkännande.

BESTÄLLNING

Det finns inget minsta beställningsvärde. Alla beställningar är välkomna. En beställning är genomförd när Du erhållit en e-postad orderbekräftelse av Blomman. Orderbekräftelsen genereras automatisk vilket kan medföra ev. fel i ex lagersaldo, leveranstid eller liknande.
Vid reserverar oss för avvikelser avseende orderbekräftelsen  vilket innebär att Blomman förbehåller sig rätten att korrigera detta i efterhand.
Om en vara ej kan levereras kontaktas du via e-mail eller telefon.
Avbeställning av en order kan göras till vår kundservice ända fram till dess att varan har skickats.
Om produkten i leveranstiden anges som Beställningsvara,innebär detta att vi inte har produkten i lager. Vi tar då hem produkten enkom för Dig då Du gör Din beställning.
Leveranstiden varierar mellan olika produkter och vi meddelar dig info ang leveranstid per mail eller telefon.

BETALNINGSVILLKOR

Hos Blomman kan Du alltid känna att du betalar tryggt, enkelt & säkert!
Du kan välja att betala med kortbetalning och faktura.
Att handla hos Blomman är enkelt & smidigt

Faktura

Du kan välja att betala mot faktura om du bor i Sverige.
Fakturan bifogas tillsammans med dina produkter och betalningsvillkor är 14 dagar.
Vid val av faktura som betalningsmedel tillkommer faktureringsavgift på 20 SEK.
Inga andra avgifter. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60,00 kr samt dröjsmålsränta om 25.00 %. Du måste beställa till din folkbokföringsadress och vara över 18 år

BYTEN, RETURER & REKLAMATIONER

Vid returer är du som kund ansvarig för att varan kommer till fram oss samt att den är oskadad vid leveransen. Vi rekommenderar därför dig att emballera varan väl samt att skicka varan med spårbarhet. Om varan skulle skadas eller komma bort kan vi begära ersättning av fraktbolaget om varan varit väl paketerad samt skickad med spårbarhet. I annat fall sker returer på egen risk.

Öppet köp

Du har alltid 14 dagars öppet köp från det att varorna mottagits. Du kan i lugn och ro känna efter hemma om du är
nöjd med dina varor. Ångerrätten vid öppet köp gäller endast om produkten returneras i originalförpackning med tillhörande skyddsemballage samt i väsentligt oförändrat skick. Självklart får förpackningen brytas och
produkten varsamt testas. Vid ångerrätt av hela ordern återbetalas hela köpet inklusive eventuella fraktavgifter. Vid ångerrätt av delar av ordern återbetalas du för varan du returnerar. Du står själv för din
returfrakt tillbaka till oss. Du kan köpa en retursedel av Blomman (45 kr), då korrigeras betalningen av detta vi hanteringen av din retur.

Byte

Om du önskar byta din vara ber vi dig returnera din beställning och lägga en ny

Reklamationer

Om Din vara är felaktig, skadad eller på något sätt defekt eller felexpedierad, vänligen kontakta vår kundservice via mail: kundtjanst@blommaninteriordesign.se, omedelbart så att vi kan åtgärda felet. Felaktig eller skadad vara ska reklameras senast inom 14 dagar. I mailet skriver du ditt ordernummer, anledning till reklamationen samt
bifogar bild, både på varan du önskar reklamera samt på emballaget. Vid återsändelse av en reklamerad vara står vi för frakten och eventuell ersättningsleverans av en ny vara. Varan ska återsändas väl emballerad
och i sin originalförpackning. Så snart vi mottagit varan för granskning försöker vi lösa det på bästa sätt för dig. Observera attvi ibland behöver kontakta vår leverantör för vidare instruktioner. Enligt Konsumentköplagen har Du som kund reklamationsrätt i 3 år efter det att Du har tagit emot varan. Blomman tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt.

Returfraktsedel

Priset för en förbetald returfraktsedel (retur och expeditionsavgift) är 45 kr, vilken korrigeras i samband med mottagandet och hantering av returen. Packa varorna väl och klistra på retursedeln och lämna returen hos närmsta DHL ombud. Du ansvarar för att varan säkert kommer åter till Blomman , varor som inte kommit fram återbetalas ej.
Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.
Vill du på egen hand returnera en vara skickar du paketet till nedan adress.

Returadress:

Blomman Interiör Design
Pundvägen 2
894 30 Själevad

Retur av beställningsvaror

Vid returer av beställningsvaror då vi tagit hem en produkt enkom för Dig gäller öppet köp. Dock är det viktigt att notera att hemtagnings kostnaden från leverantören och vidare frakten till Dig, kommer att faktureras dig, om Du
ångrar Ditt köp. Returkostnaden till Blomman ansvarar Du som kund också för.
Detta är viktigt att tänka på vid beställning av större möbler från oss, då frakten kan vara dyr vid tunga och skrymmande varor.
Detta innebär att fri leverans över 1000 kr ej gäller om Du ångrar Ditt köp.

Återbetalning

Efter mottagande av din retur, granskar vi varan samt återbetalar/krediterar ditt kort/faktura. Du erhåller ett mail kring returhanteringen, information om återbetalning samt ev uppdatering av en ny faktura. Vi hanterar och administrerar returer löpande, med en hanteringstid på ca 5-10 dagar. Enligt distanshandelslagen har Blomman krav att återbetalning ska ske inom 30 dagar.